söndag 30 november 2008

Fantasi

<-- Detta knåpade vi ihop i morse.
Nä. Nu ljuger jag. Det är Fleninge Gästis som har så fint hus. Och god mat som vi blev bjudna på idag. Tack för det!

Sen åkte vi hem och skulle städa. Men det bidde ingen städning, det bidde en pappa-fåtölj och sen en teaterföreställning om två larver (med hjälp av tofflor och en filt). Åter igen blev jag påmind om hur tråkiga vuxna är och hur mycket roligare det är att leva i nuet som barn gör.

Jag är egentligen ingen stor fan av julen. Men eftersom det är deprimerande mörkt ute så längtar jag varje år efter 1:a advent då att alla plikttrogna svenskar sätter upp sin julbelysning. Jag älskar det.
Nåväl. Juldekorationer är inte min starka sida heller. Därför får barnen göra ett tomtebord där dom kan härja fritt. Så här ser det ut i år.
Glad advent på er!

Inga kommentarer: