fredag 28 november 2008

Fredagskväll

Vi är en rutinfamilj. Biff & pommes, rödvinssås, bubbelvatten, bolibompa, popcorn, boom schakalak, Barda (läskigt, måste ha stor filt att gömma sig under), melodifestivalsdisco, saga, säng, puss & gonatt. Varje fredag. I samma ordning. Ospontant. Osexigt. Oexotiskt. Omöjligt att misslyckas, även för fredagströtta mammor och pappor. Och - ofelbart recept för nöjda barn.

Just nu är mitt huvud proppfullt och det finns liksom inte plats för avvikelser i vardagen. Allt måste bara funka. Häromdagen kom jag till Bromma flygplats med två spralliga barn, väskor, full snöstorm och orkanvindar utomhus. Hela avgångstavlan var knallröd med CANCELLED FLIGHT. En liten grön rutan fanns det: Kullaflyg till Ängelholm, ON TIME, Go to gate.

Jag gillar Kullaflyg. Jag gillar rutiner. Jag gillar mina barn som tjuter av glädje när planet startar. Jag gillar att dom högljutt frågar varför farbrorn inte sitter kvar tills planet har stannat som flygvärdinnan sa att man skulle göra. Speciellt när farbrorn heter Leif Pagrotsky och generat sätter sig ner igen. Make my day.

Inga kommentarer: