tisdag 30 december 2008

Proper English

Idag drog vi en repa i Helsingborg. Lämnade in min trasiga mobil (för 3:e gången på mindre än ett år, snacka om måndagsexemplar *suck*), lämnade urvuxna barnkläder till bättre behövande, klippte barnen hos Frisyrmakarna på Väla (det blev superfint och tjejerna fick glitterhjärtan i håret efteråt. Gissa om det var poppis!?!), åt glass, tittade i djuraffären & leksaksaffären, och köpte en klänning till mig. Inget tjafs, bara mysigt.

Vi köpte ett nytt dataspel också: "Kalle Kunskap - Lär dig Engelska". Väl hemma satt Elina och Sofia och tjoade vid datorn; "Two apples", "One football". Men eftersom spelet var brittiskt så det slank med ord som "A bottle of Champagne" (?) och "Cooker" också. Inte nog med att dom pratar skånska, nu kommer dom säga "zebra crossing" också....

Imorse sa Elina: "När jag fyller 18 ska jag först ha kalas. Sen ska jag flytta hemifrån. Om det är kul så ringer jag och berättar för er att jag inte kommer hem igen." Oh dear.

Imorgon skålar vi in 2009 hos kompisar i Höllviken. Med hopp om ett nytt år fullt av spännande äventyr!

Inga kommentarer: