söndag 31 maj 2009

Animal Planet


I dag är det Mors Dag. Kaffe på sängen!
Sen åkte vi till ridskolan för att titta på hopptävling. Elina tyckte det var lite långtråkigt tills vi upptäckte att stallkatten hade fått ungar (källingar på skånska...). Vilken lycka! Sen kom vi knappt därifrån. Fick locka med glass.













Det blev lunch på torget i Ängelholm. Efteråt svängde vi förbi blomsteraffären så jag fick köpa en blomma till mig själv ;-)
Mitt bland krukorna utanför affären hade en lite fågel bestämt sig för att flytta in, i ett sånt där fusk-bo som man ska ha som dekoration. Jag skojar inte. Det var en alldeles levande fågel. Haha. Ja, varför kämpa med en massa pinnar och skit när det finns färdigbyggt...? Smart tjej.
Vi var i trädgården hela eftermiddagen. Jag tyckte lite synd om barnen som fick duscha i vattenspridaren (vi har inte köpt nån pool än), och tog en sväng ner till stranden med dem. Tjohoo! Elina badade och Sofia hittade en sjöstjärna (dessvärre stendöd). Men fin var den ändå.
Avslutade dagen med "bekab"-pizza och varmt skumbad (nej, inte samtidigt).
Dom somnade ganska lätt, kan jag tillägga...

Inga kommentarer: