tisdag 5 maj 2009

Så enkelt


Jag hade en liten pratstund med Sofia idag, som gick ungefär så här:

- Hur har din dag varit?
- Det är en bra dag. Allt är rätt! Och du är den bästa mamman i hela världen!
- Tack, vad glad jag blir när du säger så! Men finns det nåt som inte är bra, nåt du vill prata om?
- Jag tycker inte om när ni tjatar på mig.
- OK. Men om du gör som vi ber dig så behöver vi inte tjata, eller hur?
- Mmm. Men jag tycker om när jag får kamma mig själv. Det är det bästa i hela världen! Och så vill jag att vårt hus ska vara gjort av vitlökssmör och godis, för det är godast i hela världen!!

Tänk så livet är enkelt och underbart genom en 4-årings ögon :-))

2 kommentarer:

Loop sa...

Jag måste säga det att dina/era töser är nog de häftigaste jag hört talas om. Jag ska bli som dem när jag blir stor.

Åsa sa...

Hahah - så söta! och jag känner igen mig så hårt! Mina barn är nog lika söta! haha