onsdag 11 mars 2009

Catching up

Dagarna springer iväg, jag hinner inte blogga... Så det får bli ett uppsamlingsheat nu.

Resan till USA var bra. Detta är NY i ett nötskal för mig -->

Jag hann inte göra allt jag hade tänkt, men en middag i pittoreska lyxförorten Chestnut Hill (utanför Philly) var en höjdare. Vi hann med ett oplanerat besök i Delaware också, eftersom jag är född på 60-talet och tycker att GPS:er är överflödiga, plus att jag tror att jag har Sveriges bästa lokalsinne. Tydligen har även jag fel ibland ;-)


Hemma i vardagen. Katten Kitty är hemmstadd och har bestämt sig för att Daniel är hennes favvo. Vi andra tjejer gillar henne ändå. -->

Men det där med att tömma kisselådan är inte alltid kul... Uppfinnar-Elina, kom raskt på en lösning.
<--

På väg till dagis härom morgonen frågade Elina: - Mamma, sjunker grodor om dom ramlar ner i ett träsk?
- Öh, jag vet inte...
- Men vad tror du?
- Ja, ok, jag tror dom kan simma i träsk för dom har ju simhud mellan tårna.
- OK, så om jag har grodfötter så kan jag också simma i träsk?
- Öh, jo, jag antar det. Varför undrar du älskling??

Inga kommentarer: