söndag 1 mars 2009

Big Apple

Ett dygn i New York. Jag hade glömt vilken underbar stad det är. Den perfekta blandningen av USA och Europa. Det finns såååå mycket att uppleva. Måste snart åka tillbaka tillsammans med Daniel.

Idag blev jag nästan religiös. Jag åkte till Ground Zero och tittade på alla byggkranar. Så råkade jag vandra in i St. Paul's Chapel som ligger precis brevid. Kyrkan klarade sig utan en skråma efter attentatet - vilket i sig är helt osannolikt. Inne i den lilla kyrkan fick sen brandmän och frivilliga mat, vila och hjälp under räddningsarbetet. I kyrkan finns en utställning om detta (missa inte om du är i NY!). Samtidigt som jag tittade på den så sjöng kören. Det var en nästan absurt vackert och sorglig upplevelse som jag aldrig kommer att glömma.
<- Nej, det här är inte St. Pauls, utan själva Ground Zero...

Inga kommentarer: