söndag 15 mars 2009

Potpurri

Jag har tömt mobilen på foton. Här kommer resultatet, i ingen ordning alls. En rörig sammanfattning av mitt liv feb-mars 2009 (klicka på fotot för att förstora):


Kul skylt i New York. Men det hängde på väggen till World Trade Center-avspärrningen - lite märkligt...

















"The Mega Storm" som lamslog USA's östkust såg ut så här från mitt hotellfönster i Philadelphia. Ubåten heter USS Becuna och gick i pension samma år som jag föddes.











Fredagsfika på Mormors Olgas café i Ängelholm. Kladdkaka!










Nanjing Road i Shanghai

















En av få saker som jag saknar från USA: Stoooora Häagen-Dazs-burkar! (Jämför med standardburkarna till höger...)














Elina hade tur och fick rida på islandshästen Gandur på ridskolan förra veckan. Mycket roligare än en tjock Shettis :-)


Besök hos frissan
















The Bund, promenadstråk vid floden Huangpu i Shanghai. Inne i dimman finns Oriental Pearl TV tower, men det syns ju inte...













Nu är det vår och då klättrar man i träd. Men oj vad sur Sofia var för att jag tog kort...

Inga kommentarer: