tisdag 17 februari 2009

Not like Paris....

Jo, väskorna kom fram! Och jag med, efter en helt hysterisk taxifärd till hotellet. Som visade sig ligga på en skum bakgata dit ingen hittade. Så ikväll sitter jag på ett nytt hotell, där dom faktiskt pratar engelska (lite iallafall) och kanske serverar mer än brun sörja och svarta ägg till frukost?



Relax, som det stod på flygplatsen...


Nej då, jag är inte fördomsfull. Bara lite chockad över hur a-n-n-o-r-l-u-n-d-a det är här i Kina. Jag som naivt trodde att jag hade sett allt :-) Nyttig erfarenhet. Och nu saknar jag min lilla familj ännu mer.



"Hallå Vattenfall? Vi har strömavbrott här. Tror det är några kablar som har trasslat ihop sig. Va? Hallå??"


Och vad är detta?
Den som gissar rätt vinner ett paket Frolic...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gissar att det är en barnvagn för en fet hund.

Anonym sa...

Och din "lilla" familj saknar dig.

Cia sa...

Rätt gissat! Frolic-lådan finns för avhämtning i Ängelholm :-)

Och puss puss till dig D!

Anonym sa...

Kan vi få byta Frolic-lådan mot en påse gnagarblandning?