lördag 14 februari 2009

Valentine

Idag flyttade kissekatten hem till oss! Hon är kelig, mjuk och jamar mycket... Eftersom hon har bott i en lägenhet mitt i storstan hela sitt liv är hon rädd för allt utanför fönstret. Hon morrade åt gräsmattan ;-) Det känns skumt att ha husdjur igen. Men mysigt. Hoppas hon inte jamar lika mycket imorgon.
Idag har Elina var på Rögle-match för första gången (hockey, elitserien, för er som inte vet...). Sicket äventyr! "Det var 105 personer där!" berättade hon förtjust. (Rätt antal: 5000).

Vi kollade på halva Melodifestivalen. Tjejernas betyg var:
Lili & Susi: Fint
Lasse Lindh: Killmusik. Passar inte på Alla Hjärtans Dag.
Jennifer Brown: Konstigt hår
Heat: Godnattmusik (enl Sofia)??
Markoolio: Söt
Amy Diamond: Bäst, för hon är barn (?). Elina är numera ett die hard Amy-fan.

Vid lunch imorgon flyger jag till Shanghai - "the Paris of the East". Det är mitt första besök i Kina; ser fram emot det enormt mycket. Jag är evigt tacksam för att Daniel sköter markservicen en hel vecka utan knorr (med viss assistans av snälla svärfar).
Jag har noll koll på vart jag ska när jag landar på måndag morgon och hur jag kommer dit. Kanske dags att ta reda på det nu. Och packa.

Inga kommentarer: